duminică, 27 iulie 2014

Cum venim pe lume?



Vreau sa va scriu despre o carte ce am primit-o de la o prietena draga: Jeanina Vlad. Nu m-am intalnit personal cu aceasta minunata femeie dar intotdeauna am urmarit-o cu drag pe blog si pe facebook. Tin mine ca prima data cand am "citit-o", povestea cu exactitate cum a nascut ea acasa, si ce a simtit in acele momente. Cu lux de amanunte. Pe atunci am fost socata si am zis ca eu nu vreau sa trec niciodata prin asa ceva. Sarcina nu e de mine.


 Mai apoi  am inceput sa citesc si sa urmaresc activitatea Dittei Depner ce sustine nasterea naturala si alaptatia bebelusului. Si totul a inceput sa mi se para firesc, fascinant si foarte captivant. Am decis ca de voi avea un bebe cu singuranta il voi naste normal, il voi alapta, il voi hrani numai cu hrana sanatoasa si multa iubire. Am urmarit in continuare si evolutia jeaninei in tenerife, cat de frumos si pur isi creste baiatul; cum il tine mereu langa ea, avand san la discretie, cum yago ( asa il cheama pe baietelul ei) nu a purtat niciodata pampers, cum bea cu pofta cel mai verde smoothie, cum papa fructe in nesat.... Ce copil sanatos si vesel a crescut el!

 A devenit un model de urmat pentru mine si pentru multe alte femei.
Revenind la carte, am citit-o pe nerasuflate. Imi place mult de tot cum explica in carte despre conceptie, nastere, alaptare. Nimic nu este vulgar ci totul este descris prin cuvinte simple, frumoase si reale. Nu vine barza, copilul nu iese prin buric, nu se taie burtica ci copilul se naste in mod firesc. Nici eu nu stiam ca de fapt uterul este cel ce impinge copilasul afara iar mama trebuie sa fie relaxata. Nu e nevoie  de cezariana, de tipete  urlete si alte experiente traumatizante atat pentru mama cat si pentru copil. Nasterea este cel mai frumos lucru din lume.


Eu nu am trait aceasta experienta si pentru ca nu am copilasi, las mamicile sa va explice mai bine:
Blog: emigranti in tenerife
Site: cum venim pe lume
Site: Alex si David cresc
Cum puteti comanda cartea - informatii AICI sau AICI - ultimul butonas portocaliu din josul paginii.

Cat despre mine, abia astept sa o citesc Dianei, chiar daca are 7 ani si jumatate. E important pentru ea sa stie cum venim pe lume si cum organismul nostru stie sa aduca pe lume un bebelus fara a fi nevoie de operatie sau interventii ale medicilor ( decat in cazuri foarte grave cand este pusa in pericol viata mamei sau a copilasului).

Si daca tot am vorbit de copilasi si de mamici, vreau sa mentionez ca in brasov exista un grup al mamicilor ce se numeste Happy Moms. Este coordonat de Dana Lupsa, o mamica nazdravana, un izvor nesecat de energie: organizeaza tot felul de intalniri cu mamici, ateliere, plimbari, evenimente caritabile si muuulte multe altele. Eu am avut onoarea sa o cunosc cand m-a rugat sa particip la o intalnire cu mamici carora sa le explic despre importanta alimentatiei vegetariene crudivora, cum putem sa avem copii sanatosi, sa ne revenim mai usor la greutatea dorita dupa nastere fara sa ne infometam sau sa ne afectam lactatia pentru copilas. Mi-a placut mult de tot sa stau de vorba cu mamici si sa le raspund la intrebari. Au venit si cu copilasi, care s-au bucurat de cate o felioara de tort raw, caramele raw cu ciocolata si bomboane cu cocos.  Iar eu m-am hranit cu bucuria si energia lor!
Va invit asadar sa va alaturati grupului de happy moms pe pagina de facebook!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...