joi, 3 noiembrie 2011

Supica de telina


Dupa ce am facut aceasta mancare din telina.. mi-am declarat dragoste eterna acestei radacini cu proprietati magice, miraculoase, fantasmagorice, mirabolante .... ..... ..... ......
Sa va mai spun ca uneori cand imi tai cateva bucatele de telina si le mananc asa goale.. ceva in creierasul meu se conecteaza ciudat si telina capata instant gust de cocos? Nu de cocoş.. ci de nuca de cocos! Sirius!
Mno.. si m-am gandit eu sa exploatez gustul acesta minunat si sa incerc pe langa mancare de telina o supica delicioasa!
Am luat telina de la piata si am venit tzantzosha cu ea in plasa, gandindu-ma la supicaaaa cea delicioasa ce urmeaza sa o fac. Aveam restul ingredientelor in casa, asadar totul fu.. telina la ureche!

Ingrediente:
2 cani de telina
1 cani apa
1 mar
1 sfert cana caju hidratat 2 ore sau seminte de floarea soarelui ( cum zice si Luciana mai jos :P )
un sfert ceapa
4 linguri ulei masline
1 lingurita tarhon uscat
suc de la 1/2 lamaie
un catel usturoi
sare si piper dupa gust

Preparare:
Luam telina si o curatam de coaja si o taiem cat de marunt putem. O punem in cana cu apa si cu sucul de lamaie, pentru a ramane alba, neoxidata. Apoi o punem in blender, cu tot cu apa. Si mixam bine. Pana cand telina nu mai este. Adica este.. dar devine crema, si nu se mai vede. Adaugam apoi caju-ul hidratat, mixam bine. Apoi merele, ceapa, usturoiul, sare, piper, tarhon si ulei de masline. Mixam vreo 3 minte pana cand absolut toate ingredientele devin una cu supica.

De acum, egzista doua variante: putem strecura lichidul si obtinem supica. Pulpa ( lasam putin zeama totusi) o putem papa ca si piure de telina, la felul doi. De nu o strecuram, obtinem o supa crema de telina.. Iata cate variante numai dintr-o incercare!!

Supica eu am servit-o cu bucatele mici de rosii, fara seminte, conopida si ceapa verde. Si cu painici raw. Sau neraw.. :))) Cum doriti.
De puneam si cateva frunze de spanac, supica imi iesea verde, si nu va mai induceam in eroare crezand ca e de fapt lapte, nu supa. Dar stiti ce? Ii putem spune si lapte de telina. Asa.. In lumea raw, totul este posibil si nimic nu ne mai surprinde.
Sa va dau reteta de lapte de telina? O aveti mai sus...
Ah.. si de nu va place supica sau laptele de telina, puteti incerca un suc de telina. Reteta? O aveti mai sus!

Gata.. Am zis!

Enjoy!

5 comentarii:

  1. mmmmmmmmmm.... chiar am o jumatate de telina in frigider si nu stiam ce sa fac cu ea. miine la prinz supita-crema de telina!!!! mersi mult pentru inspiratie :-*

    Evelina

    RăspundețiȘtergere
  2. O reteta simpla, cu ingrediente la indemana, perfecta pentru cei din categoria Raw-Wannabe! ;)) Clar, pe asta o fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Evelina, super! Sa o faci sa vezi ce faina e.

    Andreea, este simpla, intr-adevar. Caju-ul poate fi obtional zic eu, sau poate fi inlocuit cu seminte de floarea soarelui hidratate. Cred ca o sa scriu asta si in reteta. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Corina,
    in timp ce citeam reteta chiar ma gandeam ca as incerca-o cu seminte de floarea soarelui si apoi ... am vazut comentariile. Dupa cum ziceai in comentariul tau, la postarea mea : " ... gandesc toate la fel". Am s-o incerc si eu, ca tare imi place telina.
    Pupici raw!
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  5. Primit pupicii raw, bucurat de ei si trimisi inapoi la tine inzecit!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...