duminică, 15 ianuarie 2012

Painici din seminte

De-a lungul scurtei mele experiente raw ( altii sunt raw de o viata, eu doar de 2 ani mintenas) am incercat tot felul de turtite, painici, crackersi, sa ma ajute sa imi iau definitiv mintea de la painea din comert. Sincer va spun, inca nu am gasit nimic sa egaleze gustul de paine proaspat facuta, aburinda, si mancata in drum spre casa :))) Mno.. am renuntat sa mai imi impun sa nu mananc paine, pentru ca intotdeauna poftesc si mananc. Dar macar nu o fac zilnic!
Acestea fiind spuse, am simtit rareori lipsa unui substitut al painii. Candva eram topita dupa painicile cu hrisca si nuca braziliana ale Andreei! Dar am facut si eu de cateva ori, si avand mereu mirosul de painici in "coacere" in casa, drept va spun ca mi s-a luat de painici deshidratate o vreme lunga! Chiar definitiva. Le fel se intampla si cu piftelute, pizza raw.. Imi par acum prea grele si nu le mai suport mirosul. Natura imi spune ca este cel mai bine sa nu le mananc asa, ci in cel mai simplu mod cu putinta. Dar nu pot sa fac postari pe blog, explicandu-va cum sa mancati morcov crud gol, floricele de conopida cu sare, etc... Sau as putea.. dar toate acestea, le stiti deja si voi!
Asadar.. intr-o zi imi veni o idee creata de a face niste snack-uri rapide, delicioase si numai bune de rontait. Aveam in minte semintele de floarea soarelui, de dovleac si in auriu. Cred ca stim cu totii cat de sanatoase sunt aceste seminte hidratate ( cele de dovleac ajuta la eliminarea parazitiilor din corp iar cele de in ajuta mult la intestine) Am mers in bucatarie, m-am cocotat pe un scaun verificand stocul din camara si iata ce am strans de acolo:

Ingrediente:
- 250 gr seminte de floarea soarelui
- 200 gr seminte de dovleac
- 75 gr seminte de in auriu
- 50 gr faina de in maro, proaspat rasnit
- 4 - 6 jumatati rosii deshidratate in ulei
- sare dupa gust
- 1 lingura suc de lamaie
- 2 catei de usturoi

Preparare:
Am pus la hidratat semintele de floarea soarelui, dovleac si in auriu, atentie: fiecare in vase separate. Le-am lasat la hidratat peste noapte. Puneti multa apa peste semintele de fl soarelui si dovleac. Iar peste cele de in, adaugati cel putin de 2 ori in plus apa cat sa le depaseasca nivelul. Apa va fi total absorbita de seminte. La 75 gr, puteti adauga linistiti vreo 300 ml apa.
A doua zi, am aruncat apa din semintele de fl soarelui si apoi am adaugat din nou apa.. si cu o sita, am scos afara cat mai multe "camasi" ale semintelor. Le-am pus apoi in robot ( scurse bine) , am adaugat rosiile deshidratate, putina sare si lamaie, si cu functia pulse, am maruntit totul fff fin. . Am pus amestecul intr-un castron.
Am pus apoi semintele de dovleac pe care le-am maruntit mai sumar, lasand bucatele mai maricele printre ele. Le-am adaugat in castron si deasupra am adaugat semintele de in hidratate. Aici nu a mai fost nevoie sa arunc apa, caci a fost total absorbita de seminte.
Am adaugat apoi faina de in, sare, putin piper, si usturoiul foarte bine maruntit. Cu o lingura de lemn am amestecat totul bine.

Pasta aceasta ii atat de buna, ca poate fi mancata si asa, cu lingurita. Daca stau sa ma gandesc bine, de omiteti semintele de in auriu, sau le puneti rasnite, avem un pate de seminte delicios!
Eu am vrut painici, asadar am intins compozitia cat mai uniform si in strat ceva mai subtirel pe o tava de la deshidrator si am format mai apoi cu o spatula patratele si triunghiuri. Am pastrat cateva seminte de dovleac si am ornat separat. Si tot pt ornat am mai folosit seminte de susan.
Din compozitie mi-au iesit 2 tavi si jumatate de painici. Le-am lasat la deshidratat vreo 10 ore.
Cei ce nu au deshidrator, in anotimpul caloriferului ( nov- martie) pot folosi cu succes acest instrument de incalzire a casei. Doar ca trebuie sa improvizeze niste tavi/site peste care sa puna hartie de copt si apoi sa aseze turtitele! Ele se vor face pana dimineata!

Sincer, imi plac tare mult. Sunt delicioase, si de rontzai o painica, sigur mai vrei cateva. Exact cum patesti cu mancatul semintelor :P Addictive, ce mai! Si nu am zis-o doar eu...

Unul dintre marele avantaje ale acestor painici este ca te vor face sa mergi la toaleta foarte repede. Nu vei apuca sa sezi pe tron si sa citesti presa ca treaba va fi rezolvata! Nu te apuca sa rezolvi integrame, ca nu vei apuca sa scrii prea multe cuvinte, si vei sfarsi prin a iesi de la toaleta cu revista in mana si scriind cuvintele gasite pe birou, langa calculator! :))))) Asa is de eficiente painicile astea!
Te pup cu drag, si spor la manufacturat painici!

10 comentarii:

  1. sunt foarte crocante, pot iesi cumva mai pufoase?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pufoase nu vor iesi. Insa daca le pui intr-un strat mai gros si pui si vreo 2 -3 linguri de psyllium, vor iesi ceva mai moi. Si ca timp de deshidratare, le poti scoate mai repede din deshidrator sau de pe calorifer!

      Ștergere
  2. Draga Corina,

    Cum fac faina de in? Trebie sa pun semintele de in maro la hidratat iar apoi in robotul de bucatarie?

    Vreau sa fac painicile astea cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrada, nu trebuie sa hidratezi semintele de in pentru a le face faina. Ai doua variante: ori faci muschi si sfarami semintele de in cu un mojar din piatra, ori le pui in rasnita de cafea electrica si le faci acolo faina cat ai clipi.
      Sa imi dai de stire cum ti-au iesit!

      Ștergere
  3. nu sunt complicate retetele raw , dar iti trebuie ceva buget sa faci un tort atat de frumos si delicios ca ale tale

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azzura, un tort mare, de 12 felii ( vreo 2 kile si ceva) poate ajunge sa coste 40 de lei ( daca stii de unde sa iei produsele cat mai ieftin). Zau ca mie nu imi pare scump! Daca faci un tort cu carambola, papaya, nuca de cocos tanara.. atunci da.. pretul creste in functie de ce produse alegi sa mai pui in tort. In medie ajunge undeva intre 40 si 80 de lei ( de il faci tu, cu manuta ta)
      Pupici!

      Ștergere
  4. Wow, Corina, sunt impresionata de retetele tale si de blogul tau f bogat in informatii. Iti multumesc pt tot ce postezi aici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu nimic. Ies si fara seminte de in. Eventual poti pune 1 lingura sau doua de tarate de psyllium pentru a lega compozitia.

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Corina, vreau si eu o reteta de painici cu nuci romanesti. Am multe nuci si as vrea sa le folosesc.
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...