sâmbătă, 7 iunie 2014

Mama mamei lui mazeer

O chema Adochitei Frasina. Prea multe nu stiu despre ea. Bunica mi-a povestit ca a avut 6 copii, din care doar bunica si sora ei au trait. Imi aduc aminte cand mergeam la ea in vizita, ca statea pe un pat... ca nu prea se putea misca. Si era batrana... A avut o viata grea, cu multa munca si probleme de sanatate. Dar si asa, a trait mult si a apucat sa isi vada stranepotii.  Imi pare rau ca nu am apucat sa o cunosc mai bine. Sa o rog sa imi povesteasca despre viata ei. Sa ii multumesc ca datorita ei sunt pe Pamant...


A plecat din lumea noastra pe la 90 de ani... iar nu de curand i s-a alaturat si sora bunicii.
Casa ei este o splendoare. Dar este in paragina si in cativa ani e posibil sa se darame. Nu traieste nimeni in ea de mult timp. Cu toate astea, cand intri in casa, ai senzatia ca cineva locuieste inca acolo.
Va invit asadar, in casa strabunicii mele... O casa mica, precum se construiau inainte la tara. Inainte de a intra in casa, sta prispa, unde alergam intruna cand eram mica. Apoi imediat cum deschizi usa se afla o incapere mica ce are o soba mare, un pat facut din lut ce pare a fi parte din aceasta. Acolo sedea o saltea din paie, iar strabunica dormea cu fiica ei cand era rece afara. In odaie sta lada cu zestre, un pat si cateva scanduri acoperite cu tzol ca niste bancute... si soba ce da din bucatarie, incalzind aerul si aici. Bucataria ( adica bozuna) este construita mai jos de casa, iar acolo bunica si-a petrecut ultimii ani din viata.

  
 
 
 
 
 
 

2 comentarii:

  1. Perfect de acord cu tot ce ai scris donna! Chiar si la tara, aceste valori incep sa dispara, din pacate!
    Cat despre trandafirasi... am gasit. Si am si facut deja ceva cu ei. O sa pun pe blog azi sau maine! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. O, Doamne, m-au napadit amintirile ! Imi place mult casuta, chiar si zona pare foarte frumoasa. Cu lucrurile astea imi hranesc sufletul, e tot ce mi-a ramas !
    Pupici Corina !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...