sâmbătă, 18 februarie 2012

Painici din hrisca - fara gluten


Aceasta postare este despre painici.. insa ochiul tau va vedea mai jos si pizza, si nush ce mancare aparent complicata.. dar daca ai facut cateva retete de pe blog, sau de pe internet, vei gasi totul tare usor de preparat! De nu ai facut nimic raw pana acum.. mno... ii cazul sa incepi!!
Asadar si prin urmare... nu pot sa nu pomenesc despre painicile ce mi-au incantat simturile si papilele gustative, venite tocmai haat departe, de la capitala, de la draga mea draga Una. Caci una este Una! Ea a revolutionat lumea painicilor raw cu reteta ei fantasmagorica de painici din hrisca incoltita. Cand mi-a trimis primele painici, erau atat de frumos impachetate ca nu imi venea sa le scot din punguta si sa le mananc. Sa nu mai povestesc de mirosul ce invaluia toata bucataria si facea balutzele sa curga la vale, in nestire. Facem ce faceam si tot prin bucatarie ma invarteam ( a NU se intelege ca bucataream ceva - pe atunci eram perfect paralela cu tot ce tine de gatit, de facut mancare, etc.. ) Intr-o buna zi rugile catre Univers s-au indeplinit si Una a postat reteta pe blog. Am facut intocmai cum a scris. Degeaba! Lipseau ingredientele speciale: magie si dragostea Unei. Acum mai in gluma, mai in serios, am incercat de mai multe ori sa fac painicile sa iasa exact ca ale ei. Si cat am incercat, mirosul destul de puternic al painicilor ce se deshidratau in Excalibur mi-o pus capac la pofta de painici din hrisca. Si a trecut o gramaaaada de timp pana sa imi iau inima in dinti sa mai dau o sansa.
Am fost la Paradisul Verde si am cumparat hrisca si seminte de in aurii. Am luat hrisca maro ( stiu ca nu este cruda ci prefiarta) si am zis ca o sa iasa treaba numa buna - imi place tare mult gustul la hrisca maro inmuiata bine! Am pus hrisca la hidratat vreo 12 ore si apoi in amestec cu celelalte, gustand, am zis EVRIKA! Da tare buna combinatie.. o mancam cu lingurita. Mai apoi la deshidratat insa s-o intamplat o chestiune care nu prea era in grafic. Adicatelea... se pare ca hrisca maro atunci cand se deshidrateaza pastreaza prin dansa bucatele mici mici ce se intaresc. Si cand mananci painicile te deranjeaza acele granule mici si tari. Partea roz in aceasta situatie este ca antrenam muschii masticatori.. . Anyway, data viitoare fac cu hrisca verde. Am zis!

Dar sa va dezvalui reteta!
Ingrediente:
100 gr hrisca incoltita
100 gr seminte de floarea soarelui hidratate 12 ore
50 gr faina de in auriu ( cumparati seminte si le rasniti inainte de a le folosi)
sare dupa gust
1 jumatate de lingurita de chimen rasnit ( folositi rasnita de cafea)
1 lingura de ulei presat la rece ( de oricare aveti)

Preparare:
Hrisca se pune in apa 2 ore. Apoi se scurge apa ( care devine yiki yaki biac) si se clateste bine hrisca pana cand apa ramane curata ( nu mai este lipicioasa, sa nu zic baloasa - ops.. am zis-o) Mai apoi punem hrisca pe o sita curata pana a doua zi. Vom constata cu gingasie ca hrisca a facut un coltisor miiic si simpatic, de o sa va vina sa o mancati :P) Tot cand puneti hrisca la hidratat, puneti si semintele de fl soarelui in apa curata. Pe acelea le lasati pana a doua zi.
Semintele de fl soarelui isi leapada o camasa cand sunt puse la hidratat. Asa ca, de doriti sa aruncati camasile ( este si de preferat de altfel) este deajuns sa le varsati intr-un castron mai adanc, umpleti cu apa, iar camasile alintate se vor ridica mandre la suprafata. Rasturnati usor apa in chiuveta ( de preferat sa puneti o sita in chiuveta, sa nu va infundati teava cu camasutele buclucase). Repetati procedura pana cand sunteti satisfacuti de curatenia semintelor de floarea soarelui.
Bun. A doua zi punem hrisca in blender cu apa cat sa ii egaleze nivelul si mixam pana cand hrisca devine o crema. Apoi rasturnam intr-un castron. Apoi repetam procedura cu semintele de floarea soarelui. Adaugam in castron. Rasnim semintele de in auriu si le incorporam in amestec. Sare adaugam dupa pofta inimii. Nu uitati chimenul. Si un pic de ulei. Lasam compozitia sa se hodine putin si apoi punem o foaie de copt pe tava de la excalibur si purcedem la manufacturat: painici, triunghiuri, patrate, blat de pizza... Stratul sa nu il puneti foarte subtire, caci la uscare se vor face cipsuri. Sa fie gros de vreo 5 mm cel putin. Daca nu avem deshidrator, avem calorifer nu?


Pizza raw este foarte simpla de facut, o data ce avem blatul pregatit. Nu trebuie decat sa punem o crema "branza" de caju, un sos marinara cu rosii si legume taiate maruntel, ce avem prin casa. Dupa ce blatul este perfect deshidratat, adaugam crema de caju, sosul, legumele si gata ansamblata mai dam la deshidrator vreo 2 ore. Asta ca sa avem in bucatarie miros de pizzerie. Si ca legumele sa se deshidrateze putin si sa isi intensifice aroma!


Din cate stiu eu, pizza a fost inventata de cineva care a vrut sa faca ceva cu resturile de mancare ramase de la diverse feluri preparate.
Si uite asa a ramas o bucata de mozzarella, un leguma si o fructa, s-au pus toate pe un blat, s-a bagat oleaca la cuptor, si s-a inventat una dintre cele mai apreciate mancaruri din lume! Dar ce te faci cand iti raman ingrediente si de la pizza? :)))
Ei bine, incropesti repede o mancare simpatica si delicioasa. Amesteci tot ce ti-a ramas in plus, adaugi sare, un strop de otet balsamic si dai la deshidratat vreo ora, o ora si ceva de nu ti-e foame de elefant. Iese o mancare tare buna, frumoasa si gustoasa. Adica... ceva de genu ista:

PS: O gluma delicioasa tocmai primita pe email:
"Cand munceam la o pizzerie am observat un barbat care a comandat o pizza mica la pachet. Parea sa fie singur si bucatarul l-a intrebat daca doreste sa taie piza in 4 sau in 6 felii. A stat si s-a gandit un pic inainte sa raspunda: “Lasa in 4 felii, nu cred ca imi este destul de foame sa mananc 6 felii."

5 comentarii:

  1. Totul arata minunat!!! Eu n-am folosit hrisca pana acum. O sa incerc! am zis! ;) pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc! Este tare buna si sanatoasa! Musai sa incerci! Te pup

      Ștergere
  2. Semintele de in se pot inlocui cu alte seminte?As vrea sa le fac pt.copilasul meu de 3 ani care e alergic la in;in cat timp se usuca daca le tin pe calorifer?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doralina, semintele de in se pot inlocui cu tarate de psyllium ( are rol de a lega compozitia). Pui 2 linguri de tarate la compozitia de mai sus si totul va fi perfect!
      Pe calorifer nu am uscat painici.. dar in mod normal ar trebui sa se usuce in 10 ore. Le poti vedea si tu cu ochiul liber de sunt uscate. Plus ca trebuie sa se dezlipeasca usor de pe foaia de copt unde au stat. Asta e semn ca sunt gata!

      Ștergere
  3. Am mancat si eu painicile Unei sunt minunate! Spune-mi te rog Corina, eu am cumparat astazi hrisca bobite maro mai maricele parca, oare daca o fac faina si nu o hidratez o pot folosi asa? Ce parere ai? Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...