marți, 6 mai 2014

Licoare vindecatoare

Este o combinatie ce ajuta intr-o multitudine de situatii! Racoreste, amelioreaza, vindeca si unde mai pui ca e extraordinara cand esti mahmur... deh.. ai chefuit si ai uitat sa te opresti cand a trebuit cu beutura.... acu indura dureri de cap si greturi...
Eu o cunosc de mai mult timp, dar nu prea m-a impresionat atunci. Si era in forma de bors raw cu sfecla rosie, la farfurie. O consumam, dar rareori. Nu am fost fan acru mai niciodata. Pana de curand.....



Am fost in piata.. Si m-am plimbat printre tarabe.. si am vazut o sticla cu bors. Mi-a plouat instantaneu in gura si am cumparat o sticla de 1.5 l. Nici nu am rezistat sa ajung acasa, si pe drum am desfacut dopul si .. gal gal gal... gal gal gal... pe soseaua gatului... M-am scuturat de vreo 3 ori de la acreala si iar dai gal gal gal... Pffff... o mers direct la sufletel. Parca nici mie nu imi venea a crede! Si acum am apa in gura cand imi amintesc, dar am in fata licoarea vindecatoare.. si m-am scos!

In linii mari, despre el miraculoso bors:
Este bogat în substanţe active, printre care minerale (magneziu, potasiu, sodiu, sulf, siliciu, mangan, iod, seleniu, crom, calciu), vitamine (B şi PP) şi mai ales enzime şi acizi ce ajută la metabolism şi la digestie.
Se pare ca borsul ajuta la revigorarea intregului organism, calmeaza durerile de ficat, regleaza nivelul glicemiei, grabeste refacerea dupa o perioada de convalescenta ( f bun la plamani) si este si un bun detoxifiant ( daca bem 250 ml de bors zilnic timp de minim 2 sapt)
Habar nu aveam! Dar acum am!

Sfecla, leusteanul, mararul si patrunjelul sunt si ele miraculoase prin nutrientii ce ii aduc in organism. Sfecla este un puternic detoxifiant, iar verdeata ne da multe vitamine si minerale, alcalinizand corpul si sangele. Iar combinatia de sfecla cu bors e fantastica. Leusteanul are un parfum deosebit, la fel ca si mararul si patrunjelul. Licoarea asta o tot beau de cateva zile, dar nu am apucat sa ii fac poza!

Sa va spun dara cum am procedat! Am luat mai intai 1 l de bors si apoi am stors in storcatorul cu presare la rece urmatoarele:
1 sfecla rosie de vreo 250-300 gr
1 legatura de leustean
1 legatura de patrunjel
1 legatura de marar
A iesit un suc rosu inchis, pe care l-am amestecat cu borsul

* Daca nu aveti storcator, incercati urmatoarea varianta:
puneti in blender bosul cu verdeturile si blenduiti. Apoi strecurati printr-un tifon sa va ramana sucul curat. Sfecla o puteti da pe razatoare si apoi o stoarceti tare cu mana pentru obtinerea sucului, sau o puneti si pe ea in blender cu apa ( sau cu bors) si apoi stoarceti prin tifon. 

 Am agitat putin si am obtinut licoarea vindecatoare. Si mi-am turnat frumos si delicat intr-un pahar de cristal ( ca asa licoare nu ai cum sa nu o bei din altceva) si m-am cinstit intr-o zi de marti! Se poate bea si din cana de ceramica, pahar de sticla, ulcica din lut sau bol de lemn. Sa nu va ingrijorati de nu aveti pahar de cristal ;)

V-am pupat si ma inclin! In cinstea voastra!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...