vineri, 18 iulie 2014

Dulceata de trandafiri rawz

Am ramas in urma cu scrisul aici, in coltisorul meu de suflet virtual. Tot mi-am propus sa asez aceasta reteta spre nemurire si ma luai cu treaba mereu. Pana azi. M-am setat de pe la amiaza sa ajung acasa si sa scriu. Vremea ma ajuta si ea, ca e racoare si bine si afara ploua tare frumos. Perfect pentru a rasfoi fotografiile de la bunica mea draga.


Totul este frumos la ea. Imi este draga casa ei mult de tot si tare mi-ar place sa am si eu o casuta asa. Facuta cu lemn si chirpici, cu doua camarute, cu prispa si pod aerisit. Langa intrare, spre gradina, are bunicuta mea o tufa maaare cu trandafiri pentru dulceata. Sunt de o culoare superba iar parfumul, este divin. Langa trandafiri 2 tufe mai putin mari de menta. Una dintre tufe mi-a dat-o la brasov si am deshidratat firicelele de menta cu tot cu tulpina in deshidrator si acum mai imi fac ceiut din ea.


 Revenind la trandafiri... Nu ma dau in vant dupa dulceata de trandafiri, dar trebuie sa recunosc ca este o delicatesa delicata dedicata celor ce vor sa se rasfete ca odinioara - cand musafirii erau serviti cu o lingurita de dulceata de trandafiri langa un pahar cu apa... Si cu acest gand mi-am zis ca vreau sa incerc si eu sa prepar ceva parfumat si sanatos cu petalele de trandafiri. Dulceata practic consta in zahar si petale. Zaharul consta in chestii nesanatoase, mai ales ca este rafinat si ultra procesat. Asa ca am zis ca vreau sa incerc o dulceata fara zahar si fara foc. V-am zapacit de cap asa-i? Bun... asta mi-am si propus!


Ce am folosit in loc de zahar? Miere, evident. Am fost in piata si am luat un borcan de miere poliflora si am zis sa vad ce o iesi. Am cules trandafirii ce erau mari si foarte bine deshisi si i-am verificat de locatari. Nu aveau deloc.. Asa ca am rupt usor petalele si le-am pus intr-un borcan curat si uscat.


E cam greu sa va dau ingrediente in cantitati exacte... Eu am pus petale de la cativa trandafiri, apoi am turnat miere, iar am pus petale, iar miere. Si pentru ca am stat o saptamana, am tot adunat cate un trandafir doi in fiecare zi si i-am adaugat in borcan. Am umplut borcanul cu miere si am pus capacul.
La cateva zile, am invartit usor in miere cu o lingura de lemn, cu drag si mirare ca mierea incepea sa miroasa a trandafiri.

In 5 zile se simtea deja foarte puternic aroma de trandafiri.. atat la miros cat si la gust. Ajunsa in Brasov, am pus borcanul cu miere in frigider. Si acum tot acolo sade.
Mierea s-a zaharisit putin, dar asta nu ma deranjeaza. Petalele de trandafiri sunt usor caramelizate, dar un pic mai tari, nu precum cele din dulceata facuta pe foc cu zahar.


Si bineinteles ca nu am putut rabda si am folosit aceasta miere si in cateva prajituri raw... ca un topping peste zmeura, capsuni... Este minunata! Un alint pentru papilele gustative!


Sa  nu uitati aceasta reteta daca gasiti petale de trandafiri pentru dulceata. Iar la anu, sa va puneti minim un borcan asa... E un adevarat rasfat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...