miercuri, 23 noiembrie 2022

Paste a la Corinese

 Io sono innamorato, tu sei innamorato, tutti sono innamorati. Viva Italia, viva la pasta!

Opriti-ma, ca sunt in stare sa parlare in italiana pana ma dor mainile! Dar mai bine sa le pun la treaba si sa va scriu cum am facut eu cele mai bune paste raw vegan din lume si din univers! 

 

De ceva timp, prepar hrana vie pentru apropiati, prietenii apropiatilor si oameni dornici sa manance sanatos si sa experimenteze hrana vie. Dupa nenumarate meniuri de tot felul si de tot soiul ( despre care va voi povesti pe larg in articolul viitor) mi-am propus sa fac o portie de paste. Simple cat ai spune pasta! Teoretic! Fedback-ul a fost grozav si prin urmare m-a impulsionat sa incerc mai mult. Si asa am facut paste cu pesto de busuioc, paste "carbonara", paste "bolognese" si astazi am incercat paste cu "ton". Urmeaza paste putanesca. Sa  revenim insa la reteta de astazi, cu pesto de busuioc.

Acest pesto este cunoscut sub numele de pesto a la genovese. Contine in varianta clasica busuioc verde ( se poate face insa si cu patrunjel, rucola), usturoi, ulei de masline, seminte de pin, parmezan ras si nitel suc de lamaie. Am pus pe lista ingredientele si am purces la cumparaturi. Am zis insa ca e musai sa fac acest pesto raw vegan, fara parmezan. Asa ca in locul lui am folosit nuci braziliene. 

 Recomand sa faceti acest pesto cand gasiti busuioc in piata, la tarani. Ori, daca va place sa gradinariti, sa va plantati seminte de busuioc in jardiniere acasa, la geam, unde are multa lumina si va creste repede si frumos. Dar daca va e teribil de pofta, busuioc verde gasiti in multe magazine, la caserola sau rasaduri, tot timpul anului. Slava cerului pentru asta!

 

                                                Pesto din busuioc mov, extrem de parfumat

De fiecare data cand mergeam in piata Dacia la cumparaturi, luam cate 10 legaturi mari de busuioc si faceam pesto din belsug. Pretul este si el f avantajos ( 2 legaturi la 5 lei). Apoi intram in lidl si luam nuci braziliene, caju si seminte de pin. Ulei de masline am din grecia, usturoi de la mama, lamai din italia si chef de munca de la sine!

 

Daca aveti thermomix, e mai usor. Bolul mare permite prepararea mai rapida a pesto-ului.Am incercat in felurite moduri ( am facut pesto de f multe ori) si cel mai mult imi place sa il fac in tihna, la un robotel simplu, mic care isi face treaba f bine! Semintele de pin le-am rumenit putin la tigaie, fara ulei, cat sa fie putin imbujorate. Le puteti pune si crude sau puteti sa le omiteti ( in reteta avem deja caju si nuci braziliene ce vor da textura si gust f bun) 


Inainte sa va dau lista de ingrediente de pesto, va spun scurt despre pastele raw vegan. Se fac din dovlecel si atat. Pentru ca este neutru la gust si in combinatie cu sosuri sau pesto, e grozav. Nu are gluten si un minim de calorii de nici macar nu stiu cate sunt pe suta de grame. INSIGNIFIANT! Le puteti taia cu un peeler si apoi sa le taiati din nou ca si tagliatelle, puteti folosi un peeler care face fasii mici (julienne) sau un spiralizator, dupa cum aveti timp, rabdare si buget. Paste mai puteti face si din morcov, castravete sau bostan plancintar, de ce nu. Dar cele din dovlecei ( respectiv zuchini) sunt the best. 


Ingrediente pesto a la Corinese:

  • 2 maini generoase de frunze de busuioc ( 250 gr )
  • 3 - 4 catei de usturoi
  • 200 gr caju
  • 100 gr nuci braziliene
  • 50 gr seminte de pin ( coapte putin daca doriti)
  • 20 ml suc lamaie
  • 4 prize de sare de mare sau de himalaya ( 2 gr)
  • 100 ml ulei de masline presat la rece

Preparare pesto:

Am impartit cantitatea in patru si am pus in robot lamaie ( 5 ml), ulei de masline (25 ml), caju (50 gr), seminte de pin (12 gr) si nuci braziliene (25 gr). Am apasat butonul si le-am procesat pana cand totul a  devenit o crema. Am adaugat cate o mana de frunze de busuioc si am apasat functia de pulse de vreo doua ori. Apoi am procesat la viteza mica pana cand frunzele s-au incorporat in crema. Recomand sa nu tocati busuiocul prea mult, sa ramana usor texturat.

 Din aceasta reteta ies aproximativ 700 gr de pesto adica vreo 14 portii. Eu le-am portionat in sosiere de 50 de grame, am mai pus o lingura de ulei de masline deasupra si le-am pus la congelator. Cand imi e pofta, scot o sosiera, fac repede paste si cat zic "pesto", am cele mai gustoase paste!

Preparare paste a la Corinese:

  • 250/300 gr paste din dovlecel
  • 50 gr pesto verde
  • 1 lingura ulei de masline
  • 1 priza sare
  • seminte de pin si frunze de busuioc pentru decor

 Se pun pastele intr-un castron mare, se pune apoi pesto, ulei si sare daca e nevoie si cu multa blandete, ganduri pozitive si drag, se maseaza pastele cu degetele, pana cand sunt bine omogenizate. Nu va grabiti, da? 

Se servesc imediat, sau... imediat.. ca sunt mult prea faine sa le lasam sa sada prea mult in farfurie! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...