marți, 3 decembrie 2013

Da mangiare. In Sardegna.


Am plecat tai tai in Sardegna. Decizia a fost luat instant, ca doar lucrurile frumoase vin pe neprevazute. Am luat bilet,un rand de haine si hop in avion. Am arivatto in 2 ore si un pic. Bun.
Cum am ajuns, am lasat bagajele si am plecat sa luam pranzul la niste prieteni de familie. Imi era somn si foame si abia asteptam sa mananc ceva bun.
Si Giovanna a pregatit de mancare, nu s-a incurcat!! Paste, dovlecei la cuptor cu menta si ulei de masline, carne de miel, conopida cu sos de rosii la cuptor ( o nebunie), salata, prajitura.  Gazda ( Giovanna) a fost luata prin surprindere ca va avea un musafir vegan la masa, dar am plecat de acolo satula si satisfacuta. Si chiar mai mult de atat - vesela si incantata. Am mancat paste cu ulei de masline si un pic de parmezan. Apoi dovleceii aceia fantasmagorici si cateva buchete de conopida. Si putina insalata... Apoi mi-a servit tot felul de lichioruri crema facute de ea din lamai, mirt si alte minunatii. Oioi...

Am fost extrem de curioasa sa mananc legume si fructe ce cresc in zona. Mario imi tot spunea de carciofi, sparanghel, salate proaspete ... toate musai de incercat. In varianta cruda, fiarta, coapta... Si asa am facut.
Prima mancare incercata: salata de carciofi cruzi. Adica carciofo ( care este o floare) se taie pe jumatate. Apoi se taie in 4 si se scoate pufuletul din mijloc. Se taie marunt si se asezoneaza cu mult suc de lamaie si ulei de masline. Si sare. Are un gust foarte proaspat si verde. Putin ciudat la inceput.. dar bun. Bun tare. Are mult fier. Mi-au facut mai apoi si fiert, copt, prajit. Dar cel mai bun e tot crud.


Mai apoi am mancat tot felul de salate. Si sparanghel crud. Este scump, stiu. Dar e delicios. Tot asa il prefer cel mai mult - crud. Rontzait pur si simplu.
Cea mai mare bucurie insa mi-a facut-o un domn ce avea o gradina si mi-a adus de acolo numai bunataturi: lamai proaspat culese, portocale dintr-un soi aparte ( vanilla ), rodii dulci si zemoase cum nu am mancat in viata mea, verdeturi de tot felul si fruct de cactus ( fichi d'india)
Trebuie insa sa imi marturisesc si pacatele!! Am pacatuit cu furculita si cu lingurita! Am incercat cateva branzeturi specifice si am baut zilnic cate un cappucino cremos cu un croissant alaturi. Acum ma caiesc.. si postesc :))))
Partea minunata insa este ca gazdele mele au devenit si ele vegetariene timp de o saptamana. Si nu au dat nici un semn ca le-ar fi dor de carne sau peste. Si mai mentionez un lucru de care sunt tare mandra: ei cumparau citrice din supermarket. Si vazand ca lamai sunt pe toate strazile i-am intrebat: de ce nu cumparati lamai din gradina vecinului? Zis si facut! Au comandat o ladita de lamai bio de la un prieten de-al lor ce are o gradina in zona. Si ce diferenta!!!!
Stiti ce a facut corina cand a vazut atatea lamai bio??? Limonada!! Si inainte de asta, a dat toate lamaile pe razatoare, le-a pus la uscat si si-a facut provizie de coaja de lamaie bio si proaspata, cat sa ii ajunga la 10 cheesecake-uri de lamaie! Horray!! 
Dar sa lasam vorbaria si sa trecem la poze!

 Carciofi cu patrunjel si usturoi la cuptor, sfecla ( cred) fiarta, legume la cuptor cu usturoi si peperoncino
Verdeturi nestropite proaspete, aduse din gradina
Salata cu rucola, salata cu rosii, salata din sparanghel

Si o salata fantasmagoric de aromata cu rucola, sparanghel si rosii cherry

Rodie ( melo grano) proaspat culeasa din copac. Dragii mei, asa arata o rodie coapta! Nici nu va puteti imagina cat de zemoasa si dulce poate fi!
Si asa arata un mic dejun copios delicios rodios
Pe toate le-am mancat!!!! Portocale dulci si zemoase, lamai, mandarine si fruct de cactus
Aceasta este vit C: acra si amara - direct din portocale salbatice. Le-am facut ca si limonada. Cu apa si miere.
Un pic de paste cu sos de rosii homemade. Si condimentat cu aglio e peperoncino.
Ce poate fi mai bun de atat? Paste si un pahar de vin rosu autohton.

Legume proaspete venite la pachet cu ambasadorul calitatii: melcul

Si nu in ultimul rand, bomboane raw vegane, facute din migdale, curmale si cacao. Fara robot de bucatarie, doar cu masina de maruntit nuci, cutit si tocator. Deh.. ne adaptam! Au fost foarte apreciate si laudate! 

In linii mari, in ceea ce priveste mancarea, italienii mananca mult si bine. Evident, nu pot fi de acord cu consumul de lactate si de carne, dar ma bucur totusi sa vad ca se mananca foarte multe legume. Probabil de asta in Sardegna exista foarte multi oameni centenari. Sunt oameni prietenosi, calmi si relaxati. Pun mare pret pe verdeturi, chiar si salbatice, pe care le consuma zilnic la masa. Paharul de vin rareori lipseste de la masa de pranz. Mi-a placut tare mult. Si o sa ma mai intorc. Si voi reveni si aici cu o alta postare despre locurile ce le-am vizitat.  Nu am cum sa le tin doar pentru mine!
  Adiosu asadar!

2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Daaa... asa ma gandeam si eu dar nu eram sigura. Si nu mi-a dat prin cap sa dau un google search. Multam de iluminare! ;)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...