luni, 3 martie 2014

Biscuiti raw, osteni!

Biscuim rau, Maria Ta!!!
Clar, asa ar fi spus oastea lui Stefan cel Mare, de imi vedea biscuitii mei cei raw. Lasa otomanii la o parte cu rosiile lor turcesti, cu baclavaua si celelalte dulcegarii nesanatoase! Ar fi incins o hora mare cu mine in mijloc, impartind ostenilor biscuiti in stanga si in dreapta! Eheee... pai doar is urmasa de-a Vrancioaiei, venind de pe pe meleaguri Vrancene!

Iaca biscuitii istia, is facuti cu drag, inainte de toate. Nu am cum sa prepar mancare fara sa pun drag in ea. Si in doze astronomice!! Pe langa drag, aveti nevoie si de cateva ingrediente, ce nu is chiar greu de gasit, desi vin de pe meleaguri straine. Ii vorba aici de migdale, cocos, curmale, caju... Ii declaram pace lui Baiazid si facem pact pentru niste curmale de la el. Si il rugam sa o lase mai usor cu Suleyman Pasha Man.. ca au innebunit mamele, bunicile si matusile cu serialul asta! Basca face victime si printre prietene!!

Sa trecem zic eu la reteta!

Ingrediente:
250 gr pulpa de migdale ( sau migdale intregi)
200 gr fulgi de cocos
200 gr curmale
1 lingura de cacao pudra ( se poate si fara)
1 lingura de pudra de roscove
1 praf de sare
1 lingura ulei de cocos
1 lingura apa

Preparare:
Asadar, eu am folosit la prepararea acestor biscuiti pulpa de migdale.
Si va recomand si voua sa faceti asa: dupa ce preparati lapte de migdale, pulpa ramasa o strangeti intr-o cutie si o puneti la congelator. Incet incet, cutia se umple, apoi numai bine o puteti folosi la preparat de biscuiti. Daca nu aveti pulpa stransa si nu mai aveti rabdare, puteti folosi migdale intregi macinate sau bine maruntite in robotul de bucatarie/rasnita.
 Am pus in robot migdalele, fulgii de cocos (care au fost facuti si ei lapte impreuna cu migdalele si atunci au devenit mai maruntei si moi), si am blenduit sa le amestec bine pe amandoua. Mai apoi am adaugat curmalele maruntite foarte bine. Si am procesat cu ambitie pana cand s-au amestecat toate fffff bine. Apoi am adaugat cacao pudra, roscove, praf de sare. Si iar am dat hora la robot. Compozitia fiind bine omogenizata, am adaugat la sfarsit uleiul de cocos si apa, sa uneasca ingredientele si sa le faca usor de modelat. ( testam prinzand intre degete compozitie - daca ii lipicioasa, purcedem la biscuiti, de nu, mai adaugam 1 lingura de apa).
Ei bine, folosind o forma rotunda mecutza, am purces la preparat de biscuiti. Apoi egzista doua variante:
1. Ii punem la congelator sa se intareasca
2. II punem in deshidrator sa se usuce
3. Daca nu ii doriti raw, ma gandesc ca puteti sa ii puneti in cuptor, intr-o tava. ( asta nu am incercat-o, asa ca daca nu ies buni sau se ard, nu ii vina mea da? )

La congelator pot sta cateva ore, pana se intaresc ok.
La deshidrator, pot sta toata noaptea, pana sunt uscati si ii puteti lua fara teama
La cuptor, habar nu am :) Is certata cu el si cred ca l-am folosit de maxim 5 ori in toata viata mea de omnivora si raw vegana!

Si avem biscuiti!!!!!!! Ii putem manca asa, sau le putem face o crema! ;)
Si aici am facut o crema cu caju, bogata in fibre si aromata. Ca doar tot ce e raw vegan are o gramada de proprietati benefice organismului, fie el desert sau aperitiv, salata sau suc.

Ingrediente crema:
150 gr caju ( ca mai putin nu imi proceseaza blenderul)
120 ml apa ( nu-i bai de iese mai lichida crema)
1 praf de vanilie pudra ( sau punem miezul de la jumatate pastaie de vanilie)
1 lingura de miere ( sau stevie, agave)
2 linguri de tarate de psyllium ( data prin rasnita sau nu)

Preparare:
Punem in blender caju-ul cu apa, vanilie si miere si procesam pana cand devine o crema fina.
Apoi o rasturnam intr-un castron si incepem sa turnam taratea de psyllium in ploaie, amestecand continuu cu o furculita. Lasam cateva minute deoparte, pana cand crema incepe sa se intareasca. Maglavaitul asta ii delicios, dar mare grija ca e high on fiber! Adica are multe fibre de la tarata de psyllium ce va pune lucrurile in miscare in intestin. Va recomand asadar sa consumati si lichide pentru a facilita transportul rezidurilor afara, in siguranta.

Intre timp, asezam biscuitii la rand si ii cuplam cate doi, lipindu-i definitv, pana la sfarsitul vietii lor, cu crema de caju si vanilie. Dupa ce ii lipim ca intr-un pupic :)))), ii tavalim in exterior prin fulgi de nuca de cocos. Si ii punem la frigi, sau pe farfurie, pentru a fi serviti. Is buni daca stau macar o ora ( sa se cunoasca si ei putin) lipiti. ;)



Stiti ce mi se pare absolutamente incredibil?? Ca putem consuma dulciuri si mancare foarte gustoasa, care ne ajuta la un tranzit intestinam bun, fara sa trebuiasca sa luam pastile sintetice din farmacii, cu multe reactii adverse, neplacute si deloc sanatoase! Asta este mancarea raw vegan, dragii mei!


Si ca sa inchei asa, mai poetic......
"Pe o stâncă neagră, într-un vechi castel,
Unde cură-n poale un râu mititel,
Canta şi gateste tânăra Domniţă,
Dulce şi suavă ca o garofiţă;
Căci la crasma veche soţul ei dorit
A plecat cu trupa şi n-a mai venit."


 Legenda:
Domnita = Mazeer
Sotul ei dorit = Papa
Pam pam!!!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...