joi, 13 martie 2014

Tort 34


 Articolul acesta ar fi trebuit publicat icisha in urma cu aproape o luna. Dar asa trece timpul....
Asadar, azi am chef sa scriu despre ziua mea si despre tortul preparat pentru aceasta ocazie. Daca anul trecut m-am dat in "spectacol" intr-un club, am zis ca la 34 gata.. ma cumintesc si stau cu familia. Nu am planificat cine stie ce.. doar prepararea unui tort pentru parintii mei, verisoara Mona si copii ei - aka nepotii mei. Si pentru asta i-am intrebat direct: ce tort sa va fac? Diana: capsuni, Edi: ciocolata. Restul.. neimportant.Cu o zi inainte asadar m-am pus la manufacturat tort 34, pentru ai mei nepotei (si intamplator, ziua mea)
Ingrediente tort 8 pers - tort cu diametru de 14 cm:
Blat:
100 gr migdale cu alune de padure
100 grame fulgi de cocos
100 grame curmale
1 lingura de apa

Crema:
200 gr caju
5 linguri ulei de cacao/cocos
2 linguri miere
1 lingurita pudra de maca
1 praf de vanilie pudra
100 gr capsuni congelate
2 lingurite cacao pudra
1 praf de sare
1 jum lingurita pudra de roscove
100 ml apa
4 foi de clatite din banane
vreo 4 capsuni proaspete


Ca sa nu faceti ochii cat cepele cateva tips-uri.
1. Uleiul de cacao si cocos gasiti pe www.driedfruits.ro la un pret foarte ok. O data cumparat, va tine mult si bine, in caz ca nu faceti cate un tort de 12 portii si il mancati, in fiecare zi. Atunci tine mai putin :P
2. Mierea e musai de avut in casa. Va recomand sa aruncati zaharul la gunoi si sa il inlocuiti cu miere.
3. Pudra de maca, este optionala. Clar merge si fara. Dar pudra de maca este magica - intareste sistemul imunitar, energizeaza si.... indragosteste, avand si efect afrodiziac.
4. Vanilia pudra e un pic scumputza, dar un borcanel mic, de la rapunzel, va tine muuuult si bine!
5. Capsunile congelate le puteti gasi aproape in orice supermarket, la kilogram. Si luati cat aveti nevoie.
6. Pudra de roscove poate inlocui in totalitate si cantitatea de cacao pudra. Este mai indicata pentru cei mici, si buna pentru cei cu diabet. Totodata indulceste.
7. Si ma opresc aici... clatitele din banane sunt si ele optionale. Tortul se poate face si fara, doar ca trebuie sa puneti tortul la congelator 20 de minute intre fiecare strat de cioco/capsuni, sa ramana frumos si estetic structurat.
Sa trecem la tort. Dar nu inainte de o poza cu je si diana. Adica veveritzele vesele!


Blat:
E posibil ca robotul sa nu marunteasca o cantitate asa mica de nuci. Si atunci exista o solutie. Dublati cantitatea. Apoi impartiti in doua, iar ce nu va trebuie, puneti intr-o punguta la frigider sau congelator. O veti folosi mai tarziu ( pt bomboane, ornat sau pur si simplu de pus in salate)
Asadar, langa cele 100 gr de migdale macinate, se adauga fulgii de cocos si se mixeaza iarasi. Apoi se pun in robot curmalele maruntite atat cat putem, si procesam cu rabdare pana cand si ele sunt maruntite si incorporate. Vom vedea de strangem intre degete compozitie, ca nu se lipeste. Iar noi avem nevoie ca ea sa se lipeasca! Si atunci punem 1 lingura de apa in blat si iarasi mixam. Si mintenas se face o chestiune lipicioasa, ce tinde sa formeze o bila. Testam intre degete.. se lipeste... gustam.. ii buna... mai gustam... ioi.. e chiar delicioasa.. mai gustam... GATA. ca ramanem fara blat!!!
Impartim bomboana uriasa in doua si purcedem.

Luam forma de tort, ii punem jos o foaie de hartie de copt si apoi rasturnam compozitia, presand usor cu degetele ( ce la nevoie le putem inmuia in apa - degetele that is, sa nu se mai lipeasca blatul de ele)
Gata cu blatul. Usor.. asa-i? Lasam compozitia ramasa pentru a mai forma un strat de blat deasupra! O punem intr-o punga sau caserola la frigi.
Trecem la crema!

Crema
Punem capsunile la dezghetat. Pentru ca daca le punem inghetate, cand punem in crema untul de cacao, se va intari imediat si nu e bine.
Lasam capsunile sa se topeasca, si impreuna cu zeama lasata le asezam in blender. Blenduim si facem un smoothie. Care miroase divin. Ne abtinem eroic sa nu bem.
Adaugam caju-ul. Si mierea. Si vanilia. Si apa, pana cand atingem nivelul superior al caju-ului. Si blenduim de mama focului. Vreo 2 minute la viteza maxima. Cand auzim cutitasele blenderului ca merg in gol, mai turnam putintica apa. La nevoie putem folosi si o spatula de silicon cu care impingem usor crema. Grija sa nu blenduim si siliconul... Nu e bun.. Nici macar implantat :P
Bun. Acum adaugam si uleiul de cacao/cocos si il ametim si pe el in crema pana cand nu se mai vede. Adica mixam iar. Acum impartim compozitia in 3, cumva. O treime o lasam in blender si adaugam cacao, roscove, sare, pudra de maca. Si procesam pana cand avem o crema de ciocolata cu usor miros de capsuni. Yummy.

Ansamblare:
Luam forma de tort cu blatul presat si punem 1 parte crema de capsuni, 1 clatita de banane, 1 parte crema de cioco, 1 clatita de banane, 1 parte crema de capsuni, 1 clatita de banane, 1 parte crema de ciocolata, 1 clatita de banane, 1 parte crema de capsuni. V-am zapacit asa-i? Va cred.. pana si mie imi falfaie ochii ca la melc citind cele scrise mai sus...  dar vedeti voi in poze ;) Thanks God for Canon!
Cand este gata il dam la congelator. Vreo 6 ore. Sau peste noapte.
A doua zi scoate tortul de la congi, si asezam deasupra si restul de blat ramas, presand cat mai uniform. Si iar dam la congi cateva ore.
 Inainte sa il duc la parinti, l-am uns cu putina miere ( imi parea ca nu e destul de dulce, si avem nevoie si de putin "lipici" pt fulgii de migdale) si apoi am ornat cu fulgi si capsuni proaspete.

Au fost foarte incantati copii de tort. Au mancat o felie, ca mai mult nu au putut. Si apoi am trecut la treburi serioase: harjoneala cu machiala... adica machiaj... Make up artist: Diana. Ca tot ma "ameninta" de vreo saptamana inainte ca vrea sa ma fardeze.
Naturlish, imi faceam iluzii si ganduri ca voi fi fardata precum un clown de Diana. Rezultatul a fost neasteptat: un machiaj discret.. dragut, cu bun simt! Aloooooo... eu vreau nebunie da? Lasa ca iti arat eu tie ...
Off topic: Tin sa mentionez... Stiu ca nu e bine sa fardezi copilasii. Dar a fost o exceptie. Si dupa 20 de minute s-a spalat pe ochisori. Si i-am pupat pe fiecare in parte. Ochisorii ei ca doua margele!
Sa va povestesc de mine cand la 8 ani m-am machiat excentric cu fardurile verisoarei mele mai mari, i-am luat sabotii cu toc si am plecat cu ea dupa vaca ce venea alene spre casa de la pascut? Ca radea tot satul de mine si eu nu intelegeam de ce? Nuu... nu va povestesc!


Si cei mai dulci pupici de la gacici:


 Si o poza de acum 2 zile, in stil scarry fashion disaster:


  Credeati ca gata? Neaaaahhhh...
Una recenta. Cu Diana, evident.
Vine Diana la mine acasa. Cum nu am haine pentru ea, o impopotionez cu ce am prin dulap . Apoi o plantez la tv, cat fac curat in birou.
Eu: Diana, vrei portocala rosie din Sicilia?
Diana: Da! Yummy....
 Ma duc in bucatarie, curat portocala, o tai in felii mici, de-a lungul si de-a latul, cat sa ii fie ei usor de luat in gurita si ii duc. Le las si apoi ma intorc in birou.
Dupa 15 minute ma duc la diana. Mancase 2 bucatele mici. Se chinuia sa manance niste seminte de floarea soarelui. Foarte amuzant tabloul, avand in vedere ca dintisorii ei sunt in crestere, cativa lipsa si mai sa intre si cotul in gura incercand sa sparga coaja cumva, prin maselele din spate... 
Eu: nu iti place portocala?
Diana: ba da.. dar nu mai pot. Mananc seminte.
Eu: ok.
Dupa 5 minute
Eu: Vrei suc?
Diana: Da! Yummy....
Merg in bucatarie, curat portocale, le tai in doua si le bag in storcator. Ii duc suc. Apoi ma intorc in birou.
Dupa 15 minute ma duc la diana. Diana toata galbena la gura, cu paharul ( de 500 ml!!!)  in brate. Ma uit in pahar... gol!
Eu: Bravo Diana! Tocmai ai mancat 3 portocale!!!

Morala?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...