miercuri, 16 aprilie 2014

Unde mancam vegan in Brasov?

Poate doriti sa veniti in Brasov, si poate doriti sa mancati ceva vegan. Si cum mai mult decat poate, v-ati saturat sa cereti ospatarului sa va combine 2 garnituri in aceiasi  farfurie, alaturi de o salata ce ingrupeaza 3 salatici  trecute la minuscula grupa de salate, am zis ca e bine sa fiu si eu de ajutor putin, cu un sfat, doua trei.  Si pentru ca locuiesc in brasov, zic ca este de folos sa va recomand cateva locuri frumoase in care puteti sa mergeti fara grija ca ospatarul se va uita la voi ca la un extraterestru verde, precum "boschetii" care doriti sa ii mancati la pranz!

O sa incep bineinteles cu un loc drag mie. In care ma simt ca acasa. In care gasesc preparate facute dupa retetele mele. Nu.. la mine acasa din pacate, nu va pot primi! Dar sunteti bine veniti la Bistro Ma Cocotte.
Aceasta locatie este prima recomandata. De ce mai exact? Pentru ca are in meniu multe produse raw vegan. Eu zic sa veniti des in Brasov, sa le incercati pe toate! Locatia este foarte cozy, calda si primitoare. Ospatarii sunt numai cu zambetul pe buze si va asigur ca nu isi vor da coate daca doriti o salata cu caju! Daa.. au auzit ei si de caju, si de spirulina, si de painici deshidratate.. Nimic nu ii poate lua prin surprindere!
 Puteti sa va aduceti si prietenii omnivori. Au si ei ce manca.Fara panica! Si sunt sigura ca vor fi atat de curiosi de ce aveti in farfurie ca nu se vor abtine sa nu guste si ei. Si surpriza... auziti peste cateva zile ca vor sa devina si ei vegani! In meniul de bauturi gasiti foarte multe fresh-uri, smoothie-uri, toate proaspete si naturale.
 Locatia are spatii separate pentru fumatori si nefumatori, iar vinerea sunt tot felul de evenimente cu muzica live. Poate ma gasiti si pe mine cantand intr-o seara! In curand se va amenaja si terasa in aer liber si multe surprize pentru copilasi!
Iata deci meniul raw, sa va faceti o idee, alaturi de cateva fotografii din bistro! Mai multe detalii gasiti pe pagina de facebook https://www.facebook.com/bistromacocotte.
Adresa: Str Nicopole 34A. Telefon: 0741 671 596. Ca asezare, se afla la 5 minute de mers cu masina de centrul orasului. Este deschis luni de la 12 la 22 iar de marti pana duminica, de la 8 - 22.
 
 

Daca doriti ceva aparte, atunci va recomand restaurantul japonez Sushi Ya. Recomandarea nr 2.
Se afla in centru, in Piata Sfatului, Muresenilor 27, intrarea in gang, langa BCR tel - 0724 636 292
Este deschis de luni pana duminica, de la 12 la 22. Ce am mancat aici bun... Am mancat cel mai bun sushi din toata viata mea de om. Cu alge, tofu, avocado, ciuperci shitake.. O nebunie. Sosul de soia este fantastic iar pasta de wasabi este geniala. Ii dam cu lacrimi si desfundam si nas si gat si tot! Am mai mancat acolo pastai de soia si nu credeam ca pot fi atat de bune! Mai este in meniu si supa miso cu tofu, si un desert cu orez si fructe. Toate de incercat. Atmosfera este minunata si te va purta direct in Japonia. Poti sa vezi in fata ta cum ti se prepara rola de sushi iar ospatarii sunt foarte draguti!
 Sa iti fac pofta?

 


Si trecem la recomandarea numarul 3. As vrea sa stiu cum se spune 3 in indiana. Dar pana invat, e ok si in romana. India.... femei frumoase, sari-uri si telenovele bollywood-iene. Cine nu a vazut macar o data in viata un film indian? Tin minte si acum ca aveam vreo 7 ani si mergeam la unchiu, si ne uitam la video la filmul " O floare si doi gradinari" Eram indragostita de femeile frumoase din filmele indiene. Si inca sunt uimita de frumusetea lor. Am o prietena care este topita dupa tot ce tine de look-ul indiencelor: sari, bijuterii, machiaj. Are o colectie de nu mai putin de 20 de sari-uri! Pana sa merg la ea si sa ma imbrac si eu cu un sari, nu prea o intelegeam. Dar o data ce m-am transformat in indianca, am inteles! Am devenit o zeita!
  Asadar, am cautat in Brasov restaurant indian! Si, spre surprinderea mea.. am gasit! Se numeste Taj Mahal.
Este situat in centru, pe str Muresenilor nr 3, in gang, langa BRD -tel 0720013944 ( L - D 12-22). Am fost de 2 ori acolo si mi-am luat cate ceva. Mancarea este multa si satioasa. Si mai presus de tot, foarte aromata. Eu nu sunt prea familiarizata cu aceste arome, si nu am reusit sa mananc tot. Sunt insa produse mai putin aromate, care mi-au placut tare mult. Mi-am luat prima data tofu pane cu orez basmati. Delicios si consistent. Nu este raw, dar este vegan. Mai apoi am incercat Sindhi curry si tikka masala. Astea nu am putut sa le pap, deoarece au fost mult prea aromate pentru ficatelul si vezica mea biliara. Dar am de gand sa revin si sa mai incerc si altele!
Din meniul vegetarian puteti incerca Papadam cu 3 Chutney - adica 3 cipsuri mari din faina de linte cu trei sosuri indiene dulci, humus cu naan, Paneer Pakora cu orez basmati ( acel tofu pane in aluat de naut cu seminte de ceapa neagra), Sabza Pakora cu sosuri chutney si orez basmati ( adica legume pane in aluat de naut si susan negru cu sosuri) si mai sunt mancarurile de legume cu sosuri aromate... Preturi de la 7 la 18 lei.


Recomandarea numero quatro. Festival 39. Republicii nr  62. Program: L-D: 07-24. 0743339909
Este un local situat in buricul targului si are o magie aparte. Te intoarce in timp, prin anii 39... Muzica intra direct la suflet iar serviciile sunt bune. Este singurul loc din brasov unde am servit cafea de cicoare. In meniul vegetarian nu sunt multe preparate. Dar va pot recomanda cu maxima incredere frigaruile de legume la gratar cu sos si burrito vegetarian. Sunt bune de te lingi pe degete!! Preturi intre 18-24 lei. Mai gasim aici hummus cu salata tabuleh. Foarte bune si acestea!
 La sfarsitul saptamanii este muzica live, asa ca e bine sa va faceti rezervare din timp! 


  Trecem la recomandarea numarul 5. Restaurant libanez Amasi. Il gasiti pe str Mihai Viteazu, nr 1. 0726073221. Program: L-S: 09 -24. D 11-24. Aici am fost de doua ori. O data cu iubitul meu sot si o data singurica! Am zis sa incercam si alte gusturi si mi-am propus sa ajung la Amasi. Restaurantul este dragut, si din cate am inteles, toate obiectele sunt aduse din Iordania. Inclusiv seful!  :)
Am mancat prima data hummus amasi ( pasta de naut cu condimente) si baba ghanoush, cu lipie. Alin si-a luat orez cu ciuperci sote si o portie de falafel. Va dati seama ca nu am rezistat si i-am mancat 2 bucati de falafel. A fost totul bun, dar falafelul m-a dat pe spate. Asa ca a doua oara cand am mers singura, mi-am comandat direct o portie de falafel cu lipie, ce vine cu un sos tahini. Nu mai mult, ca nu intra. Si am mancat tot. Fiind prajita in ulei, mi-a cazut un pic greu.. dar cu putina miscare, a trecut! Ospatarita a fost foarte amabila. Grija insa la orez. Avea un miros si gust mai aparte. Am gustat putin si nu am reusit sa ghicesc cu ce era aromat. Apoi alin mi-a zis ca are un gust usor de său de oaie. Si cred ca avea dreptate! E bine sa intrebati asadar daca orezul este vegetarian sau este fiert in zeama cu carne de oaie. Sunt si cateva deserturi specifice zonei in meniu, precum si cafea la nisip ( sau ceva de genu). 


 Cam asta a fost plimbarea mea culinara prin Brasov. Evident ca raw vegan mai puteti manca direct din piata, de la tarani.:)
 Daca mai aflu locuri unde puteti manca vegetarian, voi reveni cu editari. 
   Va pupacesc si va astept la Brasov!

4 comentarii:

  1. Bistro de l'Arte are produse vegetariene si vegane minunate. Si multe variantiuni de hummus care se schimba o data la 3 saptamani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutare Ana! Daaaa..am auzit ieri ca si la Bistro de l'Arte se papa vegetarian si vegan. Cu prima ocazie, trag o fuguta, fac comanda, poze si completez articolul! Multam fain!

      Ștergere
  2. Multumesc pentru recomandari Corina. Iubesc Brasovul cu tot ce reprezinta el si nu pot daca nu ajung de cateva ori acolo si cu ocazia asta mi-ai dat niste idei faine de restaurante din Brasov cu mancare incercata :).
    Inspiratie maxima iti urez si chiar daca nu comentez decat foarte rar te citesc cu precizie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag Mariana! Ma bucur tare mult ca pot fi de folos! Te asteptam in brasov cu drag! Te imbratisez tare mult, si iti multumesc pentru mesaj si cuvintele frumoase!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...