vineri, 22 aprilie 2011

Spanac - supa crema/ pate/dressing




Este o adevarata placere sa merg in piata si sa ma plimb printre tarabele pline cu verdeturi. Zgomotul oamenilor ce trec pe langa mine indreptandu-se catre o legatura de ceapa, vanzatorii amabili sa te cucereasca cu o legatura de loboda... si verdele atat de intens de la atatea soiuri de frunze.. Cred ca este inutil sa incerc sa descriu in cuvinte ceea ce simt cu adevarat! Pe scurt: o vizita in piata imi da energie si bucurie in suflet sa imi ajunga o saptamana intreaga!
Acum este timpul spanacului. Se gaseste din belsug la agricultori. Si stevia, si leurda, si loboda si.. si... Dar astazi va povestesc ce am facut eu cu o legatura mare de spanac .
Ei bine, am curatat spanacul si am pus frunzele intr-un castron, sa le spal bine. Dupa aceasta procedura le-am curatat si m-am pregatit sa transform spanacul in ceva bun.
Mi-a placut intotdeauna smoothie cu frunze de spanac si recunosc ca este o varianta in care nu cred ca ma voi putea satura de el.
Avand in frigider caju, m-am gandit sa fac un fel de crema - pate de spanac. Sa il intind pe painici raw si sa mananc cu rosii. Yummy. Ca a iesit cu totul altceva, este alta poveste :)))

Ingrediente:
2 cani indesate cu spanac maruntit
1 legatura de marar proaspat
2 fire de ceapa verde
2 linguri de zeama de lamaie
sare roz de himalaya
1 castronel cu caju hidratat peste noapte.
200 ml apa plata

Preparare:
Am pus caju-ul in blender impreuna cu apa cat sa ii acopere nivelul. Se mixeaza pana se transforma in crema. Apoi se adauga spanacul, mararul, ceapa si sarea si se blenduieste din nou pana toate frunzele sunt incorporate perfect iar in vasul blenderului avem o superba crema verde.

Varianta 1: Supa crema de spanac
Eu am pus cam prea multa apa si a iesit o crema mai lichida. Adica o supa crema. Am turnat intr-un castronel si am mancat cu ciupercute taiate marunt, rosii si fistic crud maruntit. A fost tare bun dar nu am putut sa mananc foarte mult. Caju-ul l-a facut foarte consistent si putin gretos (recunosc). Daca aveam niste painici raw era minunat. Dar nu am avut.

Varianta 2: Dressing pentru salate.
O da.. aici mi-a placut cel si cel mai mult. Acest dressing da salatei un gust divin. Mi-am pus intr-un castron frunze de salata, rosie, castravete, ceapa verde, seminte de dovleac si peste am turnat sosul de spanac. Am amestecat si a iesit o minunatie! Salivez numai cand imi aduc aminte.

Varianta 3: Crema-pate de spanac.
Aceasta varianta inca nu am incercat-o dar sunt sigura ca este foarte buna. Asa ca o explic doar teoretic, ramand sa incercati voi si sa imi spuneti cum a iesit.
La sosul/supa crema rezultat ( sa zicem un castronel) se adauga 1 lingura de tarate de psyllium care va transforma supica intr-o crema! Si se pune pe painici raw, pe felii de legume, palarii de ciupercute, etc..

Si uite asa am ochit 3 iepuri dintr-o data.. ca tot suntem in perioada cu multi iepurasi. :)))

8 comentarii:

  1. imi poti spune , te rog, mai multe despre acel caju hidratat? Singurul caju pe care il folosesc in prezent este cel crud (neprajit, nesarat)

    RăspundețiȘtergere
  2. Caju hidratat inseamna caju crud ce a sezut in apa de la 1 ora la 12 ore. Este bine sa hidratezi orice tip de nuca si de seminte pentru a dezactiva acea enzima inhibitoare ce este in coaja ( ce ne poate crea probleme la digestie also, enzima ce impiedica nuca sau samanta sa incolteasca in orice mediu inafara de cel prielnic) si pentru a trezi la viata enzimele ( caci semintele si nucile crude sunt intr-o stare de somn). Cand le punem in apa, le trezim la viata si ele ne daruiesc tot ce au mai bun. Si o sa vezi ca sunt mult mai bune la gust! Caju-ul se umfla si devine mai moale, numai bun de transformat in creme de tot felul. Experimenteaza! Chiar as putea sa iti dau o tema pentru acasa :))) Pune in apa seminte de floarea soarelui ( vreo 2 ore), de dovleac ( peste noapte), migdale, caju, nuci romanesti ( toate cel putin 12 ore). Gusta sa vezi diferenta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt super-incantata de blogul tau si de toate bunatatile pe care le faci. Mi-am cumparat si eu Excalibur si storcator Green power kempo si abia astept sa le pun la treaba. Sunt vegetariana de mai multi ani iar blogul tau imi este de mare folos pt trecerea spre raw.
    P.S.
    M-ar interesa f. mult informatii despre programul tau de sala.
    Multumesc f. mult pentru tot ce faci. Vali Bayer

    RăspundețiȘtergere
  4. Vali, iti multumesc. Ma bucur sa pot fi de folos. Incerc sa daruiesc mai departe din ce am primit si eu! :)
    In curand voi face o sectiune despre fitness, exercitii si dieta raw. Sper prin mai sa reusesc sa finalizez acest proiect.

    RăspundețiȘtergere
  5. Aaaa.. Vali.. scrie-mi un email la bacalu.corina@gmail.com sa am adresa ta de email si sa te pot anunta cand mai facem intalniri raw de doresti sa vii si tu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Corina!
    Si eu sunt din Brasov si m-ar interese pe timpul iernii pana acum de unde cumparai frunze verzi... spanac si altele. Imi fac griji ca in timpul iernii nu o sa am de unde cumpara.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna! In timpul iernii nu am cumparat spanac ( era la real vreo 12 lei 200 grame ) Mi s-a parut muuult prea scump si am optat sa cumpar alte in schimb ( cumparam mult avocado).
    Pentru iarna iti recomand sa iti cumperi seminte de germinat ( brocoli, ridichi, lucerna, trifoi, etc) si vei avea parte de multe frunze verzi. Cat despre vitamine si enzime, vei fi surprinsa sa afli ca acesti germeni au mai multa "viata" si nutrienti in ei decat orice planta matura/leguma/fruct. Cred ca vei continua cu "gradinaritul" de apartament si vara. Pentru mai multe informatii iti recomand cartea lui Steve Meyerowitz "Germenii, mancarea miraculoasa" - http://www.librariabucuresti.com/Carti-Germenii_mancarea_miraculoasa-5491.htm

    Si daca tot esti din Brasov, tinem legatura si poate ne intalnim live pe la un potluck sau ceva de genu!

    RăspundețiȘtergere
  8. :) Buna, felicitari pentru ce ai realizat si multumiri pentru informatii .

    te tot citesc de cateva zile pentru ca la randul meu cochetez cu ideea de raw.
    singura mea intrebare este ... cand ai timp ?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...