vineri, 31 mai 2013

Cheesecake cu aroma de primavara

 Mazeer, spune-mi te rog, daca iti cumpar flori de soc, imi faci o socata? Ca imi crapa si imi lesina sufletelul de pofta si nu stiu cum sa imi fac. Imi faci te rooooog? daaa teeee rooooog....Da? Imi faci? Cate flori sa iau? Doar  10? (0_o) Binee!
 ...........
  -  Ummm.. cu cat dati paharul de fragi?
  - 5 lei
  - asa de mult?
  - pai domnisoara, le dam mai ieftin daca luati mai multe. Cam cate ati dori?
  - nu vreau! Vreau soc! Cu cat dati punga?
  - 2 lei punga. Si pentru ca esti draguta, iti dau 3 la 5 lei!
   - ioi.. pai e prea mult! Ce fac eu cu atata soc?
   - faci suc domnisoara si imi aduci maine si mie!
   - (0_o) Ok! Poftiti 5 lei!
  .............
 - Mazeeeer... ti-am adus soc!
 - Aoleu mama... da cate flori mi-ai adus??
 - Pai nu stiu.. vreo 75? (^-^)
 - Pai tu cori, se pun 10 flori la 10 litri de apa si 1 kg de zahar!
 - (0.0) ... facem 75 de litri? :D:D:D:D:D  Ba nu.. facem sirop!  Kontzentrat! Tanaaam!!

Happy End!



Asadar, dragii mei, a pus mama flori de soc in apa dupa ce le-a spalat bine, a pus zahar, si in 10 minute mi-a dat suc de soc! Am fost socata! Socata de la soc da? Vazand cat de simplu a facut, am decis sa iau 2 pungi la mine acasa sa fac si eu sirop de soc! Daca nu stiati cum se face socata iata cum procedat eu:

Ingrediente pt socata:
15-20 flori de soc
200 gr zahar bio
3 l apa.

Preparare:
Am spalat florile de soc si le-am pus intr-o oala plina cu apa ( 3 l) Apoi am pus oala pe balcon. A doua zi am amestecat usor si am gustat. Era apa cu o usoara aroma de soc. Am adaugat zahar ca ma gandeam ca poate nu se face bine fara zahar. Am pus putin, am amestecat si am mai lasat o zi.
Florile de deasupra erau usor maro si deja sucul incepea sa fermenteze. Mi-am dat seama ca este gata!
Am strecurat apa de flori, am pus in sticle de jumatate si le-am pus in frigider.

  
Cheesecake cu aroma de primavara

Tort cu levantica - checked
Tort cu liliac - not checked
Tort cu bujori - partial checked ( i-am folosit la ornat, pt tortul facut pentru ziua lui mazeer)
Tort cu soc?? - o da! Asta nu mai imi scapa!! Am purces si am facut intocmai asa:

Ingrediente tort 6 - 8 persoane (forma tort cu diametru de 16-18 cm) :
Blat:
75 gr migdale
50 gr fulgi cocos bio
75 gr curmale
 1 lingura de unt de cocos
1 lingura de apa

Crema:
250 gr caju
200 ml concentrat de soc ( sau cat este nevoie sa acopere nivelul de caju in blender) 
1 lingurita coaja de lamaie rasa

sucul de la jumatate de lamaie
1 lingurita de lucuma
5 linguri ulei de cacao

Preparare:
Migdalele se maruntesc in blender in forma de faina, se adauga fulgii de cocos,curmalele se verifica de samburi si se maruntesc bine. Toate se omogenizeaza in robot, se adauga la final untul de cocos si apa. Compozitia lipicioasa se pune in forma de tort si se preseaza cu degetele cat mai uniform.

Crema:
Se pune caju in blender cu suc de lamaie, lucuma, coaja rasa de lamaie si siropul de soc ( indulcit cu miere daca este nevoie). Se proceseaza 2 minute ( la nevoie se mai pune sirop de soc) si cand crema este fff fina, se adauga uleiul de cacao ( varianta dezodorizata). Se mai mixeaza putin si apoi se toarna peste blat. Se pune la congelator minim 4 ore, dupa care se poate inlatura peretii formei de tort si apoi se pune in frigider pentru a fi servit, sau inapoi in congelator!
 

Cum este? Este divin, racoritor, aromat, parfumat. Aroma de soc este fina, si se simte la sfarsit, ca o adiere zglobie de vant incarcata cu mireasma florilor de soc! Musai sa incercati si voi!






 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...