luni, 29 decembrie 2014

Coconut Cake

Afara totul este alb.. ninge ca in povesti! Nici nu am avut curaj sa plec cu masina de acasa, gandindu-ma ca oricum nu o sa am unde sa o parchez. Asa ca am mers frumos printre fulgii de nea, bucuroasa ca un copil mic. Orasul este ca in povesti!


Si cand totul este alb, preparam ceva la fel de alb, gustos si plin cu calorii bune, sa ne incalzeasca sufletul si trupul: un tort cu cocos. Dar cu mult cocos! Pentru ca nuca de cocos este fantasmagorica.
Cititi AICI mai multe informatii.


Acest tort a fost facut acum ceva vreme in urma. Ei bine, ralucuta mea m-a rugat sa fac un tort unei colege care este innebunita dupa bomboanele cu cocos rafaello. Si i-am zis: perfect! Voi face ceva bun de te va tine minte toata viata! Lasa ca stiu eu! Zis si facut! Am cumparat uleiul de cocos care ii musai sa fie extravirgin si am purces la preparat tort bun.


Ingrediente tort 10 persoane ( tava cu diametru de 18-20 cm)
Blat si bomboane:
350 gr caju
5 linguri de miere / sirop de agave
3 linguri ulei extravirgin de cocos

Crema:
400 gr caju
400 ml apa
2 linguri de miere/sirop de agave
8 linguri ulei de cocos extravirgin
jumatate de pastaie de vanilie

Decor:
100 gr fulgi de migdale 
50 gr fulgi de cocos

Preparare:
Se pune in robot caju-ul si se proceseaza pana cand devine foarte fin. Mai apoi adaugam uleiul de cocos, mierea si procesam din nou. Ar trebui sa se formeze o coca usor de modelat. Daca compozitia nu vrea sa se adune, turnati o lingura cu apa si mai procesati un pic. Minunea se va intampla!
Puneti hartie de copt pe baza formei de tort si atasati inelul. Puneti o parte din compozitie si presati cat mai uniform cu degetele. Formam blatul. Punem restul compozitiei deoparte, sa facem bombonelele de decor. Acestea le putem face acum, sau cat timp blenderul face crema.

Crema:
Daca ai thermomix, tot caju-ul cu celelalte ingrediente merg puse o data si procesate timp de 4 minute la treapta 10. Si gata crema. O turnati peste blat si o puneti la congelator.
Daca ai un blender de 1000W, atunci imparte ingredientele in doua si fa crema in doua transe. Uleiul de cocos sa il puneti la sfarsit si la fel si vanilia. Mai procesati inca putin sa se incorporeze si aceste doua ingrediente si turnati peste tort. La un blender de 1000W eu de obicei lasam sa mearga la viteza maxima vreo 2 sau 3 minute. Uneori da sa mearga in gol, asa ca ma ajutam cu o spatula de silicon si impingeam usor crema in blender, in sensul in care invarte cutitul. Uneori mai puteti adauga cate putina apa - 2 linguri, sau cat are nevoie. Crema trebuie sa fie ca o smantana nu foarte groasa. Fina si satinata! Tortul il puteti pune la congelator peste noapte. A doua zi il ornati cu bomboanele tavalite prin cocos de jur imprejur si apoi asezati fulgii de migdale in mijloc.  Si iese un tort alb si frumos, precum iarna copilariei noastre!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...