duminică, 14 decembrie 2014

Magiun a la Mazeer


Ce contine magiunul? Prune frumos coapte sub soare, aer curat si multa bucurie.
Unde sunt produse? In gradina proprie a parintilor mei. In Vrancea, in tara vinului.  Pe deal, prunii au fost lasati sa creasca in voie, avand o priveliste minunata asupra satului si a dealurilor din imprejur.
Aici, timpul se opreste. Viata la sat este atat de linistita ca simti cum inima iti bate mai incet, bucuria iti inunda sufletul si te simti mai viu ca niciodata. Prunii acestia sunt strabatuti de furnici harnicute ce strang ouale de insecte si le iau ca hrana in musuroi, sunt vizitati de albine ce culeg polenul de zor din florile discret parfumate. Sunt mangaiati de soare, vant si ploi. Acesti pruni nu au fost plantati de om... Au crescut salbatici si iubiti de mama Terra. Au rod bogat si dulce, cum nu ai mai gustat pana acum.


Cum se face magiunul.....
Prunele sunt lasate sa se parguiasca bine si apoi sunt culese cu multa rabdare. Mai apoi sunt puse in ceaun, la foc tihnit de soba si sunt lasate sa se transforme in cel mai bun magiun, fara strop de zahar, conservanti sau coloranti. Mai apoi acest preparat delicios este pus in borcane sterilizate la cuptor si mai este dat in baitz ( cum zice mama) sa reziste bine pentru iarna ce va sa vina.
Prunii nu sunt stropiti cu pesticide, fungicide, ierbicide sau omnicide :D.  Dar sunt stropiti din belsug cu raze de soare, stropi de ploaie si aer curat.
 Magiunul este un produs curat si bio.








 The Story:
Anul acesta parintii mei au vandut apartamentul cumparat acum 34 de ani si s-au mutat la tara. Intr-un colt de rai.Ii drept ca am avut o mica melancolie si parere de rau ca dormitorul unde am crescut nu va mai fi al meu... dar a durat tare putin tristetea. Mi-a luat cat sa merg  la Vrancea si sa stau cateva minute in curtea casei de la tara. Casa bunicilor. Mi-am reamintit cum bunicul ne facea leagane din lanturi cu scanduri sa ne dam in pragul grajdului, cum bunica ne hranea sufletul cu povesti si poezii spuse ca o adevarata actrita. Imi e tare dor de ei, dar stiu ca ma privesc de undeva mereu.

Revenind la lucruri mai vesele si actuale, parintii mei dragi au devenit cetateni onorabili ai satului Holbanesti, comuna Fitionesti, judetul Vrancea. Si stiti cum se simt? Mai ceva ca in rai! Nici nu au apucat sa isi reconstruiasca casa ca mama deja avea catel, puisori de gaina si vreo cateva prepelite. Si in gradina a pus de toate... Si a zis ca vede ea ce o iesi!


  Mama mea este harnica precum o furnica. Nu are stare sa stea 10 minute pe loc. Si mi-a zis ca vrea sa cumpere vacuta, caprita si purcel. Eu NU si NU! Mazeer... la ce iti trebuie vacuta? Pentru lapte, zice ea. Il fac branza, cas sau cascaval si il vand. Si mai fac si eu un banut. Si caprita o iau ca imi plac mie mult capritele. Si ca laptele lor e bun. Si purcelul il iau ca am mancare de aruncat.. si de craciun il vand. Eu NU si NU.. si NUUUUU .... Daca iti iei purcel mazeer, eu nu mai vin la tine! Never! ... Dar cori, trebuie sa fac si eu un banut, sa ne descurcam... ca pensia mama, nu e chiar asa de mare! Tu mazeer... dar eu, cand oi fi la varsta ta.. cum o sa traiesc la tara fara sa cresc animale pentru a le vinde? Stii cum? Preparand tot felul de gemuri, dulceturi, zacusti si alte preparate din legume. Unui copac nu trebuie decat sa il dai putin cu var, sa il sapi la radacina si sa il imbratisezi cat mai des! Si iti da rod bogat si faci bunataturi. Si le vinzi si altora cu draga inima, bucurandu-i ca au si ei ceva sanatos, hranitor si bun de impartit cu cei dragi. No... aproape ca am convins-o! De fapt e pusa pe fapte mari! La primavara planteaza o livada..

Acum, am nevoie si de voi sa ii demonstrez ca la tara se poate trai si fara sa sacrifici animale... Asa ca i-am zis sa prepare magiun de prune fara pic de zahar si sa imi dea sa il vand la oras! Oameni dragi, am de dat magiun de prune! Sa se auda in tara! Garantez pentru calitatea magiunului! Nu contine absolut nimic altceva decat prune. Asadar poate fi consumat de cei ce au diabet, de copii la scoala, de parinti si de bunici!

 Preturile sunt urmatoarele
Borcan 720 gr - 27 de lei
Borcan de 314 gr - 15 lei.

Comenzile le puteti face pe email la bacalu.corina@gmail.com
Prefer sa le vand in Brasov, cu predare personala si cu o imbratisare bonus.


 Cei trei verzi, cu florin patru, va multumesc din suflet!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...